پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 29 فروردین 1400/ شماره 264
تأثیر کاهشی قیمت های جهانی بر قیمت های پایه ، صعود دلار نیمایی به 23 هزار و 100 تومان ، کاهش 113 تومانی دلار صرافی ملی ، قیمت ها در بازار آزاد ، اُفت 9 هزار واحدی بورس تهران ، ...

تأثیر کاهشی قیمت های جهانی بر قیمت های پایه

چهارمین قیمت های پایه محصولات پتروشیمی در سال 1400 در حالی اعلام شد که دلار نیمایی 358 تومان، یعنی 1.58 درصد نسبت به یکشنبه‌ی قبل افزایش داشت ولی کاهش قیمت های جهانی، مانع از افزایش مضاعف قیمت های پایه شد. درصد افزایش دلار نیمایی نسبت به هفته قبل، 1.58 درصد است و تنها کالایی که در جدول مقایسه ای امروز، بیش از 1.58 درصد، افزایش قیمت داشت، پلی استایرن معمولی 1540 است. تغییر قیمت 5 کالا، عینا 1.58 درصد بود، یعنی قیمت جهانی آن ها نسبت به هفته قبل، تفاوتی نکرده و سایر کالاها همگی، پایین تر از این درصد، افزایش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، کاهش قیمت جهانی آن ها، مانع از اثرگذاری افزایش دلار نیمایی شده است.

صعود دلار نیمایی به 23 هزار و 100 تومان

میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز به 23 هزار و 120 تومان رسید و نسبت به یکشنبه 22 فروردین 1400، 358 تومان افزایش یافت. همین رقم، امروز برای قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، در نظر گرفته شد. نکته مهم در دلار نیمایی امروز، صعود میانگینِ هفتگی به کانال 23.100 تومان است.

کاهش 113 تومانی دلار صرافی ملی

دلار صرافی ملی که دیروز را با 3 تومان افزایش و با قیمت 23 هزار و 994 تومان به پایان رساند امروز را اما کاهشی آغاز کرد و با 113 تومان کاهش در آخرین به روزرسانی ساعت 14:45 دقیقه، 23 هزار و 881 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد هم 250 تومان نسبت به دیروز کاهش یافت و به 24 هزار و 500 تومان رسید.

قیمت ها در بازار آزاد 

قیمت‌های بازار آزاد امروز ترکیبی از کاهش و بدون تغییر و افزایشی بود. گروه پ پ ها روند کاهشی را نسبت به قیمت های دیروز داشتند اما در مقابل گروه پت و پلی استایرن افزایشی شدند. گروه بادی و سنگین فیلم و سنگین اکستروژن بدون تغییر نسبت به قیمت های دیروز باقی ماندند.

اُفت 9 هزار واحدی بورس تهران

بورس تهران که دیروز، اولین روز کاری را همچنان کاهشی به پایان رساند امروز نیز روند کاهشی داشت. شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات امروز با 9 هزار و 3 واحد کاهش به 1 میلیون و 224 هزار عقب نشینی کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟